Cu o caroserie cu cinci usi si o lungime de 3,88 m, noua Mazda se incadreaza in limitele segmentului mic, intre Toyota Yaris si Renault Clio. Pentru cei care doresc un look mai dinamic, Mazda a pregatit Sports Apperance Package.
Portbagajul de numai 250 litri poate fi comparat cu al modelelor de generatie mai veche din segmentul mic (Clio ofera 288 litri, Corsa 285 litri, Fiesta 284 litri). Spre deosebire de Yaris, bancheta spate nu se poate culisa pentru a mari capacitatea portbagajului. Gama propulsoarelor este alcatuita din trei noi motoare pe benzina: 1,3 litri de 75 CP, al doilea de aceeasi cilindree insa care dezvolta 84 CP si al treilea de 1,5 litri si 104 CP. Un diesel de 1,4 litri va fi lansat ulterior. Motorul de 1,3 litri (in ambele versiuni de putere) are un consum mediu de 5,4 litri, astfel incit lipsa dieselului in primele luni nu va influenta vinzarile intr-o masura prea mare.
In comparatie cu generatia precedenta, noua Mazda2 este cu 100 kg mai usoara – fapt cu consecinte directe asupra consumului (1.029 kg pentru versiunea cu motor de 1,3 litri, in comparatie cu 1.125 kg pentru modelul anterior, cu motor de 1,4 litri). Scaderea in greutate s-a datorat utilizarii unui otel de inalta calitate, care a dus si la cresterea rigiditatii. La exterior, versiunea standard dispune de jante de 15 inci, in timp ce versiunea cu Sports Appearance Package dispune de jante din aliaj de 16 inci, multe dintre elementele de design fiind preluate de la conceptul Sassou.